سالنامه آماری آموزش فرهنگی و اجتماعی بخشنامه ها نقشه پرتال
07/25/2017 - سه شنبه 3 مرداد 1396
جستجو

با توجه به پیشرفت روز افزون فضای مجازی در زندگی روزمره شهروندان نیاز غیر قابل انکار شهرداری برای ارائه خدمات مجازی از قبیل اطلاع رسانی، آموزش و ... بیش از پیش احساس می شود

از این رو ستاد تکریم ارباب رجوع با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها ی طراحی سایت تلاش کرده تا این مهم به بهترین شکل تحقق یابد.

نسخه ی جدید پرتال کاملا واکنش گرا  و responsive  طراحی شده است و پرتال با هر device  در هر اندازه و رزولیشنی به راحتی قابل مشاهده و استفاده می باشد .


تاریخچه ساب پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع :

این درگاه (Sub Portal) نخستین بار در تیرماه سال 1385 همزمان با سایر درگاه های فرعی شهرداری تهران برای استفاده عموم شهروندان در دسترس قرار گرفت.

 

با اجرایی شدن این برنامه و فعال نمودن روابط عمومی ستاد در خصوص درج اخبار فعالیت ها، جهشی بزرگ در ابعاد مختلف در این درگاه حاصل شد و ارتباط تنگاتنگی نیز با اداره درگاه های فرعی شهرداری (مستقر در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) برقرار گردید.

اهداف  و چشم انداز ساب پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع :

یکی از مهمترین اهداف پرتال ارئه خدمات الکترونیک می باشد ،بر اساس نیاز مخاطبین این خدمات به 3 دسته تقسیم می شوند:

_   بهره گیری از فناوری اطلاعات به منظور شفاف سازی قوانین و مصوبه ها

_  ساده سازی رویه ها و ارتباط موثر، سریع و دوسویه

_ رسیدگی به مشکلات و پی گیری شهروندان

_حذف مراجعات حضوری از طریق ارائه خدمات الکترونیکی

_ شفاف سازی در ارائه گزارشات

_ رضایت مندی شهروندان

در یک کلام ، شبیه سازی شهرداری فیزیکی در فضای مجازی

بر اساس این طبقه بندی مخاطبین تلاش شده است به بهترین شکل ممکن خدمات پرتال به مخاطبین ارئه گردد .

با توجه به مخاطبین از قشر های مختلف تلاش شده است لینک ها به گونه ای  نمایش داده  که مخاطبین با رابط کاربری سایت به خوبی ارتباط برقرار کرده و بدون مشکل از همه ی امکانات سایت بهره مند شوند.

با استفاده ی درست از روانشناسی رنگ ها تلاش شده است از رنگ های آرامش بخش استفاده شود ، برای همین درصورتی که شهروندان نیاز باشد به صورت مستمر با پرتال در ارتباط باشند احساس خستگی نخواهند کرد.


وظایف اصلی ساب پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع

  _ عرضه اطلاعات پایه ای

  _ معرفی و عرضه شفاف قوانین و دستورالعمل ها

  _ معرفی اهداف و برنامه های آتی

 _ ایجاد خدمات مبتنی بر وب

 _ ارائه آموزش های عمومی

 _ ارتباط فعال و دوسویه با شهروندان از طریق اینترنت

 _ اطلاع رسانی شفاف، دقیق و سریع

 _ تعامل با پژوهشگران جهت دریافت اطلاعات


دست آورد های پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع :

خدمات الکترنیکی درست،در راستای کاهش ترافیک ،ارائه سریع خدمات، استفاده بهینه و آسان و ....

ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری

هدایت شهروندان برای استفاده از خدمات الکترونیک

ایجاد فرهنگ و بستر شهروند الکترونیک

و ...

مخاطبان پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع :

- شهروندان مناطق شهرداری تهران

_ همکاران شهرداری تهران

_ رابطین تکریم در واحدهای تابعه شهرداری تهران

 

همکاران پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع :

الهام صدیقی  :مسئول ساب پرتال ستاد تکریم ارباب رجوع  ( طراحی, پیاده سازی , امور فنی , نظارت بر ورود اطلاعات , تولید محتوای پرتال و ... ) شماره تماس 96016067

 

 

طرح رنگ:
عرض صفحه:
الگوی پس زمینه: